onsdag 16. desember 2009

Struts eller Giraff?

Vi lanserte, til min store glede, for noen måneder siden vår nye rating-modul; GuestMaker Rating.

Jeg er tellUs yngste og har i stor grad vokst opp med internett. Jeg er bortsjemt med informasjonstilgjengelighet og forventer å finne det jeg vil ha når jeg vil ha det.

Destinasjonenes informasjon er viktig for meg når jeg skal planlegge en reise. De samler all den basisinformasjonen jeg trenger på ett sted. Men det er ikke nok for meg. Før et kjøp søker jeg trygghet om at varen jeg vurderer er rett for akkurat meg. Og på det området stoler jeg bare på tidligere besøkende.


Med GuestMaker Rating kan destinasjonene kombinere sin egen basisinformasjon med brukergenerert informasjon. For turisten som skal bruke destinasjonsportalen til å researche sin reise er dette en kjempeservice.

Men utrolig nok er noen fortsatt skeptiske til å slippe til brukerne... man er nemlig redd for negativ omtale.

Og da lurer jeg på: Hvordan kan det å stikke hodet i sanden og late som man ikke ser gjøre ting bedre? Negativ omtale sprer seg uansett i både sosiale lag og i sosiale medier som twitter, blogg og tripadvisor.

Ved å lage rom for tilbakemeling viser man ydmykhet og interesse for gjestens meninger. Det gir oversikt over hvilke inntrykk de sitter igjen med, muligheter for dialog, og fremfor alt, et utgangspunkt for utvikling og forbedringer av produktet!

Nylig har tre av våre kunder tatt i bruk GuestMaker Rating på sine portaler:
Østfold Fylkeskommune
Reiseliv Indre Østfold
Troms Reiseliv (test)

Slik fungerer rating-modulen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du kommenterer tellUs sin blogg. Vennligst skriv inn ditt fulle navn.