Mange som bruker GM Booking, utnytter kanskje ikke alle mulighetene for å være synlige. Uten ekstra kostnader kan tilbydere av reiselivsprodukter bli bookbare i flere medier:
- Tilbyders egen hjemmeside
- Destinasjonens websider
- Turistinformasjonen
- Regionale portaler
- Visit Norway
Slik kan man enkelt gjøre det:
Booking på tilbyders egen hjemmeside (slik Norway Active har gjort): Kopier linken fra produktinformasjonen i administrasjons grensesnittet i GuestMaker Booking. Linkene ligger helt nederst på siden. Få webutvikler til å lage en ”bookingknapp” og vips kan gjester booke direkte på hjemmesiden.
For å bli bookbar på regionale portaler og på visitnorway.com behøver destinasjonen kun å legge inn en ny link på produktene i GM Destinator under Tekster. For en mer grundig forklaring over hvordan dette gjøres, kan destinasjone ta kontakt med oss i tellUs på support@travel.no så hjelper vi gjerne.
Alle produkter i regionen kan også bli bookbare gjennom turistinformasjonen dersom destinasjonen har GuestMaker Booking's turistinformasjons (TI) applikasjon. Gjennom TI applikasjonen får man automatisert kommunikasjon av ledig kapasitet fra bedriftene (som erstatter dagens fax/mail løsninger som er i bruk på de fleste turistinformasjoner):
- Oversikt over all ledig kapasitet i ett skjermbilde
- Online booking direkte fra TuristInformasjonen
- Mulighet for å ta betalt hos Turistinformasjonen eller tilbyder
- Automatisert provisjonsavregning
Bildet er fra Turistinformasjonen i Bergen som i sommer gjennomførte booking på 100% av hotellene i Bergen gjennom GuestMaker Bookings løsning for turistinformasjone, for andre år på rad.
For turistinformasjoner betyr dette mer salg, en mer effektiv hverdag og raskere betjening av kunder. Og når turistinformasjonen har det bedre i hverdagen, får selvfølgelig dette også ringvirkninger for reiselivbedriftene i destinasjonen.
Så med alle disse mulighetene for distrubusjon nevnt over, i tillegg til andre kanaler hvor produktene er tilgjengelige gjennom GM Destinator, er det gjerne ikke så rart at tallene ser gode ut så langt i år.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Takk for at du kommenterer tellUs sin blogg. Vennligst skriv inn ditt fulle navn.