Visit Norway sitt «Reis Grønt» symbol kan nå brukes på egen web!
Den 6. januar 2011 lanserte Visit Norway, i samarbeid med
Innovasjon Norge, Making Waves og tellUs «Reis Grønt» / «Green Travel»
konseptet på www.visitnorway.com og på
Nasjonal Mobil app. Miljøsertifiserte produkter merkes med den lett
gjenkjennelige «Gresstusten» (se bilde under).
Les mer om selve konseptet på Visit Norway sin side og om hvordan det fungerer i praksis i tidligere tellUs’ blogg.
Siden lanseringen for halvannet år siden, er det nå mer
enn 560 reiselivsprodukter som er merket med «Gresstusten» på www.visitnorway.com og på Nasjonal Mobil
app! Dette er vi veldig fornøyde med, men vi kan alltid bli enda bedre.
For å øke interessen for miljøsatsingen i bransjen
ytterligere, samt befeste den posisjonen «Reis Grønt» har fått, har Innovasjon
Norge åpnet for bruk av «Gresstusten» på destinasjonenes/regionenes egne
websider.
Bruk av symbolet blir underlagt Innovasjon Norge sine
strenge regler og krav til «Reis Grønt», og er knyttet til de miljømerkene som
«Reis Grønt» omfatter.
Dersom du ønsker mer informasjon om hvordan du går frem
for å bruke «Reis Grønt» konseptet og «Gresstusten» på egen/regional web,
kontakt Ingunn Sørnes på Innovasjon Norge; Ingunn.Sornes@innovasjonnorge.no
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Takk for at du kommenterer tellUs sin blogg. Vennligst skriv inn ditt fulle navn.