fredag 19. oktober 2012

«Reis Grønt» / «Green Travel» på egen webside!



Visit Norway sitt «Reis Grønt» symbol kan nå brukes på egen web!


Den 6. januar 2011 lanserte Visit Norway, i samarbeid med Innovasjon Norge, Making Waves og tellUs «Reis Grønt» / «Green Travel» konseptet på www.visitnorway.com og på Nasjonal Mobil app. Miljøsertifiserte produkter merkes med den lett gjenkjennelige «Gresstusten» (se bilde under).

Les mer om selve konseptet på Visit Norway sin side og om hvordan det fungerer i praksis i tidligere tellUs’ blogg.

Siden lanseringen for halvannet år siden, er det nå mer enn 560 reiselivsprodukter som er merket med «Gresstusten» på www.visitnorway.com og på Nasjonal Mobil app! Dette er vi veldig fornøyde med, men vi kan alltid bli enda bedre.

For å øke interessen for miljøsatsingen i bransjen ytterligere, samt befeste den posisjonen «Reis Grønt» har fått, har Innovasjon Norge åpnet for bruk av «Gresstusten» på destinasjonenes/regionenes egne websider.

Bruk av symbolet blir underlagt Innovasjon Norge sine strenge regler og krav til «Reis Grønt», og er knyttet til de miljømerkene som «Reis Grønt» omfatter.

Dersom du ønsker mer informasjon om hvordan du går frem for å bruke «Reis Grønt» konseptet og «Gresstusten» på egen/regional web, kontakt Ingunn Sørnes på Innovasjon Norge; Ingunn.Sornes@innovasjonnorge.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du kommenterer tellUs sin blogg. Vennligst skriv inn ditt fulle navn.