Etter et par utfordrende år har tellUs klart å «snu skuta»
og leverte for 2012 et av de beste resultatene i selskapets historie.
Det er mange i tellUs som har stått på tidlig og sent for
å få dette til. Som daglig leder føler jeg meg svært privilegert som får jobbe
med så mange motiverte, flinke og resultatorienterte medarbeidere.
Det er ingen hemmelighet at vi har hatt utfordringer med
GuestMaker Booking. Et av de største problemene var at det var solgt inn
løsninger man ikke hadde dekning for. Å love mer enn man kan levere er sjeldent
veien til suksess. Derfor har vi de
siste to årene arbeidet svært hardt for å forbedre systemet til det nivået det
er i dag. Listen over forbedringer bare
i 2012 er lang, noe status rapport for booking i 2012 som ble sendt ut på mail
i desember viser.
Når det gjelder booking er vi inne i en brytningsfase der
flere destinasjonsselskaper har prøvd og feilet med booking. Noen har tatt
dette til følge og har forlatt tanken om å drive med booking. Andre har fått
gode resultater og viser nå en svært positiv trend både på antall bookinger og
i omsetning. Dette ser vi på den totale
omsetningen gjennom systemet. 2012 var
et rekordår. Så langt i år har volumet
fortsatt å stige og totalomsetningen hittil i år ligger 12,5% over fjoråret – dette til tross for at vi har
mistet noen kunder. Det betyr at hver kunde i år omsetter for langt mer enn i
fjor.
Våre planer fremover er svært spennende og det er
aktivitetsbooking som vil stå i fokus. Vi
kommer til å jobbe tett med våre kunder for å gjøre bookingsystemet enda bedre
på dette området. Samtidig må vi erkjenne det faktum at å operere tre ulike
systemer (booking, destinator og content management system) kanskje ikke er den
plattformen som gir de beste resultatene for våre kunder. Denne
problemstillingen vil vi ha fokus på i 2013 og vil i løpet av året presentere
svært innholdsrike løsninger som ivaretar denne problemstillingen. Les for
øvrig mitt blogginnlegg
fra september i fjor som beskriver noen av utfordringene og hinter om mulige
løsninger.
Vi ser derfor svært lyst på fremtiden og kommer til å
jobbe minst like hardt som vi har gjort til nå.
Forskjellen er at vi nå jobber i medvind og ikke i en tilsynelatende
endeløs motbakke. Det å ha klart å snu skuta gir alle i tellUs masse energi og
pågangsmot til å gå løs på neste kapittel i tellUs sin lange historie. Den tror jeg blir svært begivenhetsrik og
positiv.
Dette er først og fremst en hyllest til mine
medarbeidere, men representerer også en stor takk til alle våre kunder som
lojalt har stått oss bi i oppturer så vel som nedturer. Nå peker alle piler
oppover og jeg ser med stor glede frem til resten av 2013 og fremover.
Tusen takk
Michael Borge
Daglig leder
Skrevet av: Michael Borge
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Takk for at du kommenterer tellUs sin blogg. Vennligst skriv inn ditt fulle navn.